Skocz do zawartości
-A+Rozmiar czcionkizmiana kontrastuWysoki kontrast
Z wielką radością informujemy, że II Liceum im. K. K. Baczyńskiego w Koninie zakwalifikowało się do udziału w projekcie edukacyjnym „Przygoda z przyrodą - Wielkopolski Park Narodowy laboratorium badawczym Młodego Odkrywcy”.

Projekt ten jest dofinansowany przez Fundusze Unii Europejskiej oraz  Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, natomiast beneficjentem jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Będą to zajęcia terenowe organizowane jesienią tego roku oraz wiosną 2020 przez pracowników naukowych Wydziału Biologii UAM w Stacji Ekologicznej w Jeziorach dla uczniów klas.
W stacji tworzona jest przede wszystkim baza badawcza, zaplecze pomiarowe w zakresie pozyskiwania danych w terenie. Pracownicy zajmują się zarówno dydaktyką akademicką jak i edukacją przyrodniczą, które pozwalają łączyć wiedzę teoretyczną z praktyką terenową.
„Przygoda z przyrodą - Wielkopolski Park Narodowy laboratorium badawczym Młodego Odkrywcy” to cztery dni, na które składa się 36 godzin zajęć terenowych, laboratoryjnych i stacjonarnych. Ich celem jest podniesienie kompetencji w zakresie:​
- umiejętności matematyczno-przyrodniczych,​
- umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT),​
- umiejętności kreatywnego myślenia i twórczego wykorzystania wiedzy
  w obszarze nauk przyrodniczych,​
- umiejętności rozwiązywania problemów oraz​
- umiejętności pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy.​
Rekrutacja uczniów rozpocznie się we wrześniu. Koordynatorem projektu jest nauczyciel geografii pani Grażyna Kowalewska.
 

Projekt przyrodniczy

Pierwsza część Projektu za nami. Uczniowie naszej szkoły w dniach 26-27 września 2019 r. wzięli udział w warsztatach. Nocleg miał miejsce na terenie Stacji Ekologicznej w Jeziorach, która jest częścią Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dawniej mieściła się tu restauracja „Leśna” („Seeberg”- znana również jako “Górecka”). Zajęcia okazały się bardzo interesujące i różnorodne. Odbywały się zarówno w terenie, jak i bazie stacji. W sesji jesiennej uczniowie zgłębiali tajniki mapy cyfrowej, korzystania z GPS, polodowcowej rzeźby terenu, bogactwa flory WPN oraz ogródka meteorologicznego. Swoją wiedzę i umiejętności  mogli sprawdzić, wypełniając karty pracy. Z niecierpliwością czekamy na sesję wiosenną.
Projekt przyrodniczy 1
Projekt przyrodniczy 2
Projekt przyrodniczy 3
Projekt przyrodniczy 4
Projekt przyrodniczy 5
Projekt przyrodniczy 6
Projekt przyrodniczy 7
Projekt przyrodniczy 8
Projekt przyrodniczy